شبکه های اجتماعی

از خوردن آلبالو خشکه غافل نشوید

۱۰۰ گرم از آلبالوخشکه ۳۵۰ کالری انرژی دارد؛ درحالی که همان مقدار از آلبالو به صورت تازه تنها ۶۸ کالری انرژی دارد. در حقیقت آلبالوخشکه ۵ برابر آلبالو تازه کالری دارد؛ زیرا آلبالو وقتی خشک می شود، مقدار فراوانی از آب خود را از دست می دهد و مقدار رطوبت آلبالوخشکه یک دهم آلبالو تازه است. همین مسئله باعث می شود که مقدار آلبالوخشکه در ۱۰۰ گرم بیشتر از آلبالو تازه می باشد و چگالی انرژی در حالت خشکیده بیشتر از آلبالو در حالت تازه باشد.

علاوه بر میزان کالری که در آلبالوخشکه بیشتر از آلبالو تازه می باشد، سایر ریزمغذی ها هم در آلبالوخشکه بیشتر می باشند. برای مثال فیبر موجود در آلبالوخشکه سه برابر آلبالو تازه می باشد. کلسیم موجود در ۱۰۰ گرم آلبالوخشکه ۱۹۶ گرم است. حتی بسیار بیشتر از کلسیم موجود در شیر و ۴ برابرکلسیم موجود در آلبالو تازه می باشد. آهن موجود در آلبالوخشکه ۴ برابر آهن موجود در آلبالو تازه می باشد. البته ویتامین A موجود در آلبالو تازه بسیار بیشتر از آلبالو خشک شده می باشد.

 

آلبالو خشکه درد را کاهش می دهد
به جای استامینوفن، آلبالوخشکه بخورید
آلبالو خشکه، فعالیت آنزیم های دخیل در فرآیند التهاب و احساس درد را کاهش می دهد؛ در نتیجه می توان فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست.

 

آلبالو را چه وقت و چگونه باید مصرف کرد؟
از خوردن آلبالویی که رنگ آن کاملا قرمز نشده است و دارای گوشتی سفت است دوری کنید. زیرا مصرف آن موجب سوء هاضمه می شود و کار روده ها را مختل می کند.
پس از خوردن آلبالو آب ننوشید، به طور کلی خوردن مایعات پس از میوه ها موجب می شود میوه درون معده اصطلاحا باد کند و برای دستگاه هاضمه خطرات جدی در بر داشته باشد.

در فواصل بین غذا های اصلی آلبالو بخورید. چراکه به هضم غذا کمک می کند.

از خوردن مقدار زیاد آلبالو در یک وعده خودداری کنید و در موقع خوردن هم خوب آن را بجوید.

 

چه کسانی نباید آلبالو بخورند؟
افرادی که از ورم روده و مشکلات معده رنج می برند از خوردن آلبالو خودداری کنند چراکه آلبالو ترش است و سلولز موجود در آن دیر هضم می شود. برای این منظور بهتر است از آلبالو به صورت کمپوت یا مربا استفاده نمایند و یا صبح ناشتا به مقدار کم از آلبالوی کاملا رسیده، مصرف کنند.
افرادی که دچار اضافه وزن هستند، آلبالو را به عنوان دسر یا غذای اضافی علاوه بر رژیم غذایی خود مصرف نکنند. برای این منظور بهتر است آلبالو به عنوان یک وعده غذایی اصلی در نظر گرفته شود. زیرا آلبالو دارای کالری کمی است و شیپور اشتهای کاذب را خفه می کند!

 

چه کسانی باید آلبالو بخورند؟
برای داشتن پوستی شفاف آلبالو بخورید. از خواص آلبالو خون سازی است و موجب شفافیت پوست می گردد. لذا خانم ها از خوردن آن غافل نشوند.
افرادی که از بیماری رماتیسم رنج می برند،با خوردن آلبالو از بروز نقرس در آنها جلوگیری خواهد شد.

 

آلبالو مدر (ادرارآور) است و پتاسیم آن از رسوب نمک در رگ های خونی جلوگیری می کند و آن را به صورت ادرار دفع می کند. لذا، برای افرادی که از چربی خون، قند خون و فشارهای اکسیداتیو که از عوامل اصلی بروز بیماری دیابت است، رنج می برند مفید می باشد.
جوشانده “دم آلبالو” بی اندازه ادرارآور است و به کسانی که دچاراختلالات کلیوی و یا مثانه هستند توصیه می شود. برای تهیه این جوشانده باید ۳۰ گرم دم آلبالو را که خشک کرده اید در یک لیتر آب ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد آن را مصرف کنید.
آلبالو ضد مواد صفراوی، ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است.
نوشیدن آب آلبالو ، درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می دهد.
نوشیدن آب آلبالو در صبح به خواب بهتر در شب کمک می کند.
شربت یا مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم معده و روده و درمان نارسایی های کبدی مفید است.
آلبالو مسکن تشنگی است و شربت آن بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند.
مصرف آلبالو همچنین برای افرادی که خارش پوستی و چربی زیاد در شکم دارند مفید و موثر است.
هسته آلبالو ضداسهال و قابض خوبی بوده و ضد فشار خون نیز است.

 

خواص آلبالو خشکه
برای سالم ماندن قلب
آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی چون آنتوسیانین، کلوروژنیک اسید، کورستین و کامپفرول می باشد و یکی از میوه هایی است که از ظرفیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی برخوردار می باشد.آنتوسیانین های موجود در آلبالو از چندین راه بدن را در برابر آسیب های استرس اکسیداتیو محافظت می کنند: ۱.آنها به طور مستقیم رادیکال های آزاد را منهدم میکنند.۲.به DNA متصل می شوند و آن را از تخریب اکسیداتیو حفظ می کنند.۳.سیستم سم زدایی آنزیمی و آنزیم هایآنتی اکسیدانی را فعال می کنند.۴.آنتی اکسیدان های موجود در آلبالو رگ های خونی و سلول های مغزی را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند.

به جای استامینوفن
آلبالوی تازه و آلبالوی خشک، فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را محدود می کنند.این آنزیم ها مهم ترین ترکیبات در فرآیند التهاب و احساس درد می باشند.آنزیم سیکلواکسیژناز به وسیله بسیاری از داروهای مسکن نیز مهار می شود.در نتیجه می توان فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست.به همین علت است که آلبالو نشانه های موجود در بیماری های التهابی چون آرتریت و نقرس را کاهش می دهد.

مقابله با پوکی استخوان
آلبالوخشکه، منبع مناسبی از بور است.بور بر فعالیت آنزیم های دخیل در متابولیسم کلسیم، منیزیم و ویتامین D (که از عناصر اصلی دخیل در ساختمان استخوان می باشند) اثرگذار است.عنصر بور در کنار کلسیم و منیزیم موجود در آلبالوخشکه، سلامتی استخوان را تامین می کند.

خوابی خوش
اگر از مشکلات بی خوابی رنج می برید و شب ها در رختخواب برای به خواب رفتن کلنجار می روید، آلبالو را امتحان کنید.یک ساعت پیش از خواب یک مشت آلبالو میل نمایید.ملاتونین هورمون موثر در تنظیم ساعت فیزیولوژیک بدناست که زمان خواب و بیداری را در افراد تعیین می کند.آلبالو به دلیل دارا بودن ملاتونین و تریپتوفان (که در بدن به ملاتونین تبدیل می شود) باعث بهبود خواب شبانه می شود.

پرکالری تر از آلبالوی تازه
۱۰۰ گرم از آلبالوخشکه ۳۵۰ کالری انرژی دارد؛ درحالی که همان مقدار از آلبالوی به صورت تازه تنها ۶۸ کالری انرژی دارد.در حقیقت آلبالو خشکه ۵ برابر آلبالوی تازه کالری دارد؛ زیرا آلبالوی وقتی خشک می شود، مقدار فراوانی از آب خود را از دست می دهد و مقدار رطوبت آلبالوخشکه یک دهم آلبالوی تازه است.همین مساله باعث می شود که مقدار آلبالوخشکه در ۱۰۰ گرم بیشتر از آلبالو تازه باشد و چگالی انرژی در حالت خشکیده بیشتر از آلبالو در حالت تازه باشد.

ضد سرطان
فلاوونوئیدی که خواص ضدسرطانی قوی دارد، کورستین می باشد.آلبالو و آلبالوخشکه منبع بسیار مناسبی از کورستین هستند.مقدار کورستین موجود در آلبالو و آلبالوخشکه بسیار بیشتر از سایر میوه ها می باشد.فنولیک اسیدی که آمیگدالین نام دارد، به عنوان ویتامین B۱۷ شناسایی شده است.تحقیقات انجام شده نشان می دهد آمیگدالین، اندازه تومورهای سرطانی را کاهش می دهد و از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند.همچنین سایر مواد موثر موجود در آلبالو، درد ناشی از پیشرفت سرطان را تسکین می دهند.به همین علت است که آلبالو یک میوه ضد سرطانی قوی در نزد دانشمندان می باشد.

سئو سایت پزشکی

سرشار از ویتامین
علاوه بر میزان کالری که در آلبالوخشکه بیشتر از آلبالو تازه است، سایر ریزمغذی ها هم در آلبالوخشکه بیشتر می باشد.مثلاً محتوای فیبر موجود در آلبالوخشکه سه برابر آلبالو تازه می باشد.کلسیم موجود در ۱۰۰ گرم آلبالوخشکه ۱۹۶ گرم است.حتیبسیار بیشتر از کلسیم موجود در شیر و ۴ برابر کلسیم موجود در آلبالو تازه می باشد.آهن موجود در آلبالوخشکه ۴ برابر آهن موجود در آلبالو تازه می باشد.البته ویتامین A موجود در آلبالو تازه بسیار بیشتر از آلبالو خشک شده می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!